Aikakauslehtien suunnittelun opit ja vahvuudet käyttöön myös Instagramin puolelle!

Somegraafikko, Instagram-pohja, Instagram-mallipohja, someilme, graafinen suunnittelu Instagram, Instagram visuaalinen ilme, Instagram ilme, Instagram graafikko, art director Niina Behm, mainostoimisto Studio Behm, brändi-ilme, brändiväri, Instagram

Jaan tässä blogitekstissä 3 aikakauslehtien suunnitteluun liittyvää vahvuutta, joiden avulla jokaisella lehtibrändillä on loistava sauma lähteä lentoon myös Instagramissa.

 
 

Aikakauslehtimaailmasta voi ammentaa niin monia oppeja ja taitoja myös Instagramin sisällöntuotantoon! Heitetään vihdoin romukoppaan ne ennakkoluulot, että aikakauslehtien tekijät taitaisivat vaan perinteiset mediat. Oikeasti lehteä tekevät ovat ammatiltaan monipuolisia brändin tekijöitä. Yhä useampi media keskittyy myös jo pelkästään digi- ja sometuotteisiin, eikä ne vuosien varrella printtilehden parissa opitut taidot ole lainkaan ristiriidassa somen sisällöntuotannon kanssa. Omiin työpäiviini kuuluvat vahvasti kummatkin. Huomaan arjessa jatkuvasti samankaltaisuuksia painettavien lehtien ja Instagram-julkaisujen välillä ja pääsen muistuttamaan art directorina lehtibrändien tiimeille niistä jo olemassa olevista vahvoista taidoista, joita niin toimittajilla, tuottajilla ja lehden graafikoilla valmiiksi on.

Tiedän myös lehtibrändejä, joita hyppy someen yhä jännittää. Instagram-tili on saatettu kyllä luoda, mutta sinne tehdään sisältöä vain harvoin tai sometiimi ei linkity kunnolla tiimiin, joka suunnittelee printin sisällöt. Se on tietenkin harmi! Jos lehtibrändisi ei ole vielä Instagramissa tai Instagram tuntuu olevan vielä vieras maailma, johon postaillaan ainoastaan jotain pientä irrallista lehden ilmestymisen yhteydessä, toivon, että tämä teksti kannustaa ymmärtämään, miten vahvoja taitoja lehdentekijöillä oikeasti jo valmiiksi onkaan ja huomaamaan, mitä kaikkia mahdollisuuksia brändilläsi Instagramissa on. Kannustan myös ehdottomasti lehtitoimituksia ottamaan sometekemiseen mukaan koko tiimin yksittäisten sometekijöiden sijaan!

Nostan esille kolme vahvuutta, joita löytyy meistä aikakauslehtien tekijöistä jo valmiina:

1. Lehden tekijöiltä löytyy jo tarinan taito

Instagramissa toimii aivan samalla tavalla tarinallisuus kuin printtilehden sivuilla. Tarinallisuus on monelle journalistille aivan arkipäivää (ja visuaalisia journalisteja ovat tietenkin myös lehdissä työskentelevät graafikot ja AD:t). Tuota tarinan taitoa pystyt hyödyntämään myös Instagramin yritystilin sisällöissä. Upeita henkilöhaastatteluja ja reppareita ei kannata missään nimessä hillota pelkästään painetun lehden sisälle vaan miettiä Instagramiin pohjia, joilla tarinat saadaan myös kännykän näytölle uusille yleisöille jakoon. Ja nyt ei puhuta vaan valokuvista ja videoista.

Näille tarinapitoisille sisällöille voidaan luoda useita erilaisia pohjia ja konsepteja Instagramiin, jotka jatkavat samaa brändiääntä, mikä painetusta lehdestä jo huokuu. Tässä vain yksi esimerkki, jolla tarinat pääsevät esille. Voisin ehdottomasti puhua myös videoiden voimasta, mutta sen sijaan vinkkaankin toisen ketterän tavan, josta varmasti hyödyt Instagramin arjessa.

Somen sitaatti- ja nostopohjia voisi nykyisin verrata melkein aikakauslehtien kansiin kaupan hyllyllä.

Instagramissa toimivat erittäin hyvin erilaiset sitaattipohjat, koska näissä postauksen aihe aukeaa kuvatulvan keskellä heti ensivilkaisulla. Somen sitaatti- ja nostopohjia voisi nykyisin verrata melkein aikakauslehtien kansiin kaupan hyllyllä. Teaserimäisillä lyhyillä teksti- ja kuvapoiminnoilla herätetään kiinnostus lukemaan artikkeli kokonaan, jakamaan postausta eteenpäin tai keskustelemaan aiheesta. Instagram on kuitenkin alusta, joka pohjautuu vuorovaikutukseen. On ollutkin ilo seurata, miten moni brändi on alkanut panostamaan yhä monipuolisempiin tekstinostoihin Instagramissa tämän vuoden aikana.

Aivan samalla tavalla, kuin aikakauslehden kannen suunnittelussa mietitään, mikä kuva tai lause kolahtaa parhaiten yleisöön, somenostojen sisältöjen valinnassa kannattaa miettiä, mikä lause herättää kiinnostuksen tai samaistumisen olon. Se voi olla myös herättelevä kysymys. Kun valitset lehden sivuilta nostotekstiä, kannattaa miettiä aivan samalla tavalla kuin kannen suunnittelussa, tuleeko somepostauksen näkijälle mieleen joku näistä oloista:

  • ”Totta, tästä olen niin samaa mieltä, tykkään!”

  • ”Tunnistan itsekin tämän tilanteen tai tunteen. Samaistun.”

  • ”Nyt on jotain uutta, kiinnostavaa!”

  • ”Huomasikohan ystäväni jo tämän? Voisinkin jakaa tämän heti eteenpäin!”

Tuo kiinnostava lause kannattaa poimia selkeänä sekä aloituskuvaan ja miettiä myös Instagram-postauksen kuvatekstin ensimmäisistä lauseista koukuttavat. Klikkaisitko itse niiden perusteella postauksen auki?

Jokaisesta aikakauslehden numerosta saa irrotettua useita kymmeniä koukuttavia teksti- ja kuvanostoja, ne ovat siellä jo valmiina odottamassa pääsyä myös Instagramiin. Ja kyllä, ne on helppo tehdä heti lehden painoon menon jälkeen ja postailla sopivissa hetkissä. Jos käytössä on valmiiksi brändille konseptoituja Instagram-pohjia, sitaatit voi tehdä toimituksessa kuka tahansa, myös ilman taitto-ohjelman laajempaa osaamista. Tekstipitoiset somenostot voivat olla otsikoita, numeronostoja, infograafeja, ingressejä tai sitaatteja. Ne voivat sisältää pelkästään tekstiä tai olla yhdistelmä kuvaa/videota ja tekstiä.

Noston voi kirjoittaa myös kokonaisuudessaan kuvatekstiin kiinnostavan valokuvan, videon tai kuvituksen kuvittaessa postausta, tällöin valitun kuvan pitää kuitenkin yhdistyä heti niihin kuvatekstin ensimmäisiin sanoihin.

Brändille ja tarinoiden nostoille kannattaa versioida kerralla useampia pohjia, näin yhteen samaan pohjaan ei kyllästy heti. Pohjien konseptointi taiton, värien ja fonttien avulla auttaa kuitenkin seuraajaa tunnistamaan, että kyseessä on juuri sinun brändisi uusi postaus.

Lisävinkki: hyödynnä lehtibrändinä Instagramissa rohkeasti myös karusellipostauksia. Näin lisäät brändisi mahdollisuuksia tulla huomatuksi syötteessä, sillä jokainen kuva näkyy tällöin erikseen. Pitkää sitaattia ei kannata koskaan tunkea yhteen ruutuun vaan jakaa postaus kiinnostaviin palasiin, tässäkin kuvakaruselli tulee apuun. Aloitusruutuun kannattaa laittaa se kiinnostavin kärki, jolla postauksen nähnyt tietää, mistä on kyse ja miksi postaus kannattaa klikata auki. Jatkokuviksi voi laittaa lisäkuvia, lisää tekstiä esim. sitaatin jatkolauseita ja lopetusruuduksi vinkkauksen, mistä printtilehden löytää tai löytyykö artikkeli jo jonkun nettisivuosoitteen takaa? Ole tarkkana myös fonttivalinnoissa: somessa ei välttämättä toimi aikakauslehden printissä olevat otsikkofontit. Valitse siis fontti, koko ja värit aina pitäen mielessä, että lehden selailun sijaan sisältöä kulutetaankin nopeasti ja kännykän pieneltä ruudulta. Siinä ei paljon näy. Ensimmäinen vinkki, jonka art directorina graafikoille kerron Instagram-postausten taiton suhteen: vaikka teet somepohjia isolla näytöllä, somekuvat pitää aina tarkistaa kännykän näytöllä, ennen postauksen välittämistä sometiimille eteenpäin ja ennen postauksen julkaisua.

Kaipaatko apua? Tehdäänkö tiimissänne näitä vahvasti tarinapitoisia somesisältöjä itse tai haaveissa olisi aloittaa niiden tekeminen, mutta brändille räätälöidyt Instagram-pohjat vielä uupuvat? Studio Behmiltä voit pyytää graafisen suunnittelun apua vaikka lehtiuudistuksen yhteyteen tai tilata muokattavia Instagram-pohjia tiimin käyttöön siihen hetkeen, kun niille on tarvetta. Toki myös postausvalmiiden somekuvien teko lehden painopäivän jälkeen onnistuu! Nämä muokattavat pohjat onnistuvat indd- tai psd-muotoon ja postausvalmiit kuvat jpg- tai png-muotoon. Tutustu Studio Behmin Instagramiin liittyviin palveluihin täällä: www.studiobehm.fi/instagram-artdirector

2. Aikakauslehtitiimit ovat jo valmiiksi konseptoinnin ammattilaisia, tästä taidosta on hyötyä myös Instagram-sisältöjen ideoinnissa

Tämän huomaan työarjessa useasti. Aikakauslehtien rakenteissa ja suunnittelutavassa ja Instagramin sisällöntuotannossa on itseasiassa valtavasti samaa. Kummatkin hyötyvät asioiden sarjoittamisesta ja konseptoinnista: sisältöä on nopeampi näin tuottaa, tehdä ja myös lukijat osaavat odottaa näin brändiltä myös lisää. Tätä sarjoittamista olen tsempannut niin mediataloille, mutta myös monelle lehtitalojen ulkopuoliselle yrittäjälle: pyörää ei ole järkevää keksiä joka päivä somessa uudestaan. Jokainen brändi on asiantuntija omassa aihepiirissään ja sen myötä tekijöillä on olemassa jo valtavat määrät kiinnostavaa tietoa tai painetulla lehdellä jopa valmiiksi tehtyä kiinnostavaa sisältöä. Ethän hukkaa tätä tietotaitoa oman brändisi kohdalla?

Joskus hyvä idea printin sivuille saattaa tullakin myös Instagram-sisällön kautta!

Tiedän, että aikakauslehdissa työskentelevät ovat valtavan hyviä ideoimaan uusia kiinnostavia kulmia ja herättää keskustelua. Hyödynnä näitä taitoja myös Instagram-sisällön ideoinnissa. Joskus hyvä idea printin sivuille saattaa tullakin myös Instagram-sisällön kautta!

Hyödynnä myös jo olemassa olevaa sisältöä. Kun asioita sarjoittaa jonkun teeman alle ja pilkkoo pieniin palasiin, on brändilläsi huomaamatta 10 Instagram-postausta aiheesta, johon alun perin luulit, että postauksia tulisikin vain 1. Otetaan esimerkkinä aikakauslehtien lifestyle-palstat, joissa nostetaan kiinnostavia tuotteita ja ilmiöitä etukäteen valituista teemoista. Esim. kesän alussa palstalla voisi olla vaikka toimittajan suosittelemat uutuustuotteet: auringonvarjo, grilli ja uimapatja tuotekuvien ja lyhyiden kiinnostavien tekstien kera. Palstan pääpalassa toimittaja voisi kertoa myös oman kokemuksensa ikimuistoisimmasta kesäretkestä, johon sisältyy omakohtainen sattumus tai käänne. Tämän yhden teeman pieneen osiin palastelun voi helposti hyödyntää myös Instagramissa.

Ei: nyt ei laiteta suoraan koko sivun sisältöä yhteen Instagram-postaukseen kerralla. Aivan jokaisesta noista printtilehden palstalla olevasta asiasta voi tehdä Instagramiin oman postauksen tai jopa useamman! Esim. ikimuistoisen kesäretken voi jakaa tekstisitaatilla (josta kerroin kohdassa nro 1) ja jatkokuvalla kesäretken maisemasta, jotka houkuttelevat lukemaan koko jutun ja vievät heti kesäfiilikseen. Sitaatin alle kannattaa laittaa viittaus lehteen ja numeroon tai urliin, mistä artikkeli löytyy kokonaan.

Samasta aihepiiristä voi tehdä toisena päivänä toisen postauksen, vaikka tekstipitoisen kysymyksen, jossa voit kysyä: ”Jaa ikimuistoisin kesäretki, joka on jäänyt juuri sulle mieleen? Kerro se kommenteissa. Jaamme niistä parhaat!”

Tämän jälkeen voit nostaa parhaita tarinoita taas omina postauksina esille, jolloin saat aikaan kolmannen postauksen. Kaikkiin näihin voi luoda omat toistuvat pohjat, jolloin sisällöntuottaminen Instagramia varten on supernopeaa.

Tuotteista saa tehtyä myös toimitus suosittelee-postauksen: top 3 tuotteet tälle kesälle tai nostaa jokaisen uutuustuotteen kuvatekstisuosituksen ja tägäysten kera omaan postaukseen. Ps. Numeronostot toimivat Instagramissa hyvin!

Lisävinkki: Jokainen postaus ei näy kaikille seuraajillesi Instagramissa. Jos teet siis kuun alussa Instagram-postauksen, jossa on karusellin aloituskuvana sitaatti ja jatkokuvana valokuva, voit aivan hyvin postata samasta aiheesta postauksen uudestaan kuun lopussa käyttämällä aloituskuvana sitä samaa viimeksi toisena ollutta valokuvaa. Muuta vähän tekstiä tai kysy jotain aivan uutta! Printtilehden ilmestymistä kannattaa myös ehdottomasti vinkkailla somessa. Moni brändi kyseleekin nykyisin lehden kannen avulla, mikä kansiotsikko houkuttelee eniten. Se on jo vähän kulunutkin postaustyyppi. Ideoi rohkeasti Instagramiin uutta, tiedän, että olet siinä hyvä! Mieti myös uusia tapoja nostaa samaa asiaa. Mitä jos postaisit lehden kannen myös myöhemmin loppukuusta ja kyselisit, mikä juttu jäi mieleen? Saatat saada enemmän vastauksia, sillä nyt lehti on jo luettu. Tai toteuttakaa toimituksen kesken 15 minuutin ideointipalaveri, jossa keräätte ylös sometiimiä varten 10 ideaa, joita toteutatte seuraavan numeron myynti-ajan aikana.

Kaipaatko apua? Iskikö Instagram-kuume ja tekisi heti mieli kokeilla uutta? Kaipaatko Instagram-sisältöjen visuaalista konseptointiapua oman tiimisi avuksi? Olen itse tehnyt aikakauslehtien visuaalista suunnittelua eli juttutyyppien konseptointia, kuvasuunnittelua ja taittoa lehtibrändeille nyt jo yli 17 vuotta, joten toimitusten prosessit ovat mulle erittäin tuttuja. Instagram-sisältöjen graafista suunnittelua ja konseptointia yritystileille olen tehnyt siitä ajasta yli 10 vuotta. Autan mielelläni myös someen sopivien fonttien miettimisessä (jos ne printin fontit eivät someen taivu) ja autan tiimiäsi ideoimaan juuri teidän brändille sopivia Instagram-juttutyyppejä. Tarvittaessa mut voi kutsua myös etänä ideointipalsua vetämään! Tutustu Studio Behmin Instagramiin liittyviin palveluihin täällä: www.studiobehm.fi/instagram-artdirector

3. Etukäteispainotteinen suunnittelu ja kommunikointi koko tiimin kesken auttaa konseptoimaan sisältöjä alusta asti myös Instagramiin sopivaksi

Aikakauslehtiä suunnitellaan usein hyvinkin etukäteispainotteisesti ja konseptinmukaisesti tiimissä, jolloin lehden tekijöille on jo arkipäivää ottaa huomioon ideoinnissa erilaiset yksityiskohdat ja alustat. Älä siis vierasta turhaan Instagramia, hyödyt näistä taidoista myös siellä!

Kuuluiko teidän viimeisimpään lehtifreesaukseen myös Instagram-pohjien freesaus ja konseptointi? Jos ei, otetaanko seuraavaan jo mukaan?

Journalistisia sisältöjä ei kannata tänä päivänä missään nimessä tehdä printti edellä vaan miettiä alusta alkaen sitä, miten omat ideat, brändiääni ja sisällöt taipuvat eri julkaisukanaviin. Paljon suuremman hyödyn saat aina, kun versiointia mietitään heti uudistuksen yhteydessä myös Instagramiin. Kuuluiko teidän viimeisimpään lehtifreesaukseen myös Instagram-pohjien freesaus ja konseptointi? Jos ei, otetaanko seuraavaan jo mukaan?

Miten Instagram alustana otetaan huomioon sitten juttuja ja kuvia tilatessa? Kerron taas esimerkin: brändille ideoidaan esim. tietyssä numerossa julkaistava teema-artikkeli, jonka sisällöntuotantoon panostetaan enemmän aikaa. Printtiin halutaan upea aukeaman kuvitus ja jatkokuvitukset, jotka rytmittävät pitkää tekstiä useamman sivun verran. Sen sijaan, että lehden art director briefaa kuvittajalle vain printtilehteen sopivat kuvitukset (jolloin kuvittaja miettii esim. otsikon paikkaa, lehden keskitaitetta, leikkuuvaroja, väriprofiilia jne.), mitä jos hyödyntäisit kuvittajan osaamista kerralla myös muita alustoja varten? Kuvittaja pystyy tällöin versioimaan kuvituksesta myös Instagramin feediin ja tarinoihin sopivat muodot ja ottamaan kaikki alustat ja niiden yksityiskohdat huomioon jo kuvitusten sommitelmissa. AD vinkkaa tällöin briefauksen yhteydessä eri koot, muodot ja otsikot, sekä mitä mihinkin alustaan kuvitusten päälle tulee. Tällä ennakoivalla suunnittelulla vältyt niiltä hassuilta rajauksista Instagram-feedissä tai tarinoissa. Kuvitukset ovat tällöin alun perinkin mietitty jokaiseen alustaan sopiviksi. Digitaalisiin kanaviin voidaan myös miettiä mukaan animaatiota, jolla kuvitus saadaan aivan uudella tavalla eloon.

Jutun toimitussihteeri, toimituspäällikkö, tuottaja tai toimittaja voi puolestaan kerätä talteen kiinnostavimmat tekstinostot ja laittaa tekoon lehdestä tehtävät tekstipitoiset Instagram-nostokuvat. Tässäkin olen nähnyt useaa eri tapaa. Tekstejä voi kerätä esim. tiettyyn yhteiseen kansioon pikkuhiljaa tai toimittaa esim. mailitse lista päivänä, kun lehti menee painoon. Näin seuraavan numeron somemateriaali ehditään tehdä valmiiksi jo ennen lehden ilmestymistä!

Lisävinkki: Ethän piilottele tekijätietoja vain painetun lehden apinalaatikkoon? Kun postaat sisältöjä Instagramiin, muista tägätä myös tekijät mukaan @-merkin avulla ja samoin haastateltava, jos tilin nimi on tiedossa ja se on julkinen. Instagram-tilin nimen ja toiveen tägäyksestä (tai toiveen, että tiliä ei saa tägätä) voi kysyä jo juttua sopiessa ja välittää tieto somepostauksen tekijälle. Kun nostat oikeat ihmiset Instagram-postaukseen tai tarinaan mukaan, brändisi somepostausta on myös helppo jakaa eteenpäin. Haastateltava tietää tägäyksestä myös, että nyt artikkeli on julki. Ethän rajaa koskaan tekijätietojen merkintöjä vain toimittajaan, vaan nosta rohkeasti esille myös kuvaajat, kuvittajat, graafikot ja editoijat! Kaikkien tekijöiden huomioiminen kertoo brändistäsi sen, että arvostat tekijätiimisi kaikkia jäseniä: niin toimituksessa työskenteleviä kuin freelancereita. Tässä haastankin jokaisen lehtibrändin Suomessa: onko tekijöiden merkkaamattomuus Instagramiin suomalaista vaatimattomuutta vai vaan tapa, joka on jäänyt päälle parikymmentä vuotta sitten, jolloin somea ei vielä ollut? Uskallan väittää, että brändit, jotka käyttävät creduja avoimesti myös Instagramissa, saavat brändilleen myös enemmän näkyvyyttä ja uusia yleisöjä niiden ansiosta.

Kaipaatko apua? Autan mielelläni lehtibrändejä kuvitusten kanssa. Kuvituksen voi tilata mille alustalle tahansa, myös mainos- ja markkinointikäyttöön esim. somemainoksiin ja uutiskirjeiden bannereihin! Vai onko kuvitus tulossa kenties lehden kanteen ja aloitusjuttuun ja lisäksi nettisivuille ja Instagramiin? Olen tehnyt paljon kuvituksia kotimaisille brändeille kuten Opettaja-lehteen, Sport-lehteen, Helsingin Sanomille, Advokaatti-lehdelle, Acatiimi-lehdelle ja Aikakausmedialle. Mietin mielelläni kerralla kuvituksen versiot sopiviksi eri alustoja varten. Laita sähköpostia info@studiobehm.fi ja kerro brändisi haaveista. Koska oma taustani on aikakausmedioiden puolella ja olen urani aikana AD:n roolissa myös briefannut lukuisia kuvittajia itsekin, saan usein kiitosta siitä, että kuvitustyöt sujuvat ketterästi ja ammattitaitoisesti. Rakastan miettiä oivalluksia tekstin pohjalta. Kuvitusten hintaan sisältyykin aina myös ideointi. Voin ideoida kuvituksen jo editoidun tai edaamattoman tekstin pohjalta tai alustavamman tiedon pohjalta, jossa on kerrottu esim. toimittajalle kerrottu brief ranskalaisin viivoin. Usein kyselen myös alustavaa työotsikkoa, näin kuvitus saadaan varmasti sidottua juuri haluttuun kulmaan. Pääset kurkkaamaan kuvitustyyliäni ja tekniikoita portfolioni puolelta täältä: www.studiobehm.fi/portfolio/kuvitus


Studio Behm auttaa yrityksiä Instagramin visuaalisessa brändäyksessä ja graafisessa suunnittelussa + myös painettavien julkaisujen taitoissa!

(Kuvahaku, logosuunnittelu ja taitto Studio Behm, Niina Behm. Taustalla olevat valokuvat Unplash.)

Onko brändisi laadukas, ekologinen, rohkea, hassu, lempeä tai alansa edelläkävijä (tai mitä tahansa muuta uniikkia ja upeaa), mutta brändisi ääni ja arvot eivät vielä välity muille Instagramissa?


Autan ratkomaan Instagramin visuaalisuutta aina jokaisen brändin omalla äänellä näiden seuraavien visuaalisten palveluiden avulla. Voit tilata niistä vain yksittäisen palasen ja kaikki työt onnistuvat minne päin Suomea tahansa yrityksille, liitoille ja järjestöille, joilla on y-tunnus.

Studio Behmin graafisen suunnittelun palvelut Instagramiin

  • Fontit ja värit Instagramiin (Jos ne puuttuvat kokonaan/ovat unohtuneet alkuperäisestä brändioppaasta/printin fontit eivät taivu someen)

  • Brändiopas somekulmalla (Josta voi helposti kurkata, mikä värikoodi, mikä fontin nimi ja koko, suoja-alue jne.)

  • Template-pohjat Instagramiin (indd- ja psd-muotoihin, huom. ei Canva-pohjia)

  • Postausvalmiit kuvat Instagramiin (Eli autan myös postausten ideoinnissa ja kuvahaussa)

  • Someen soveltuvat logot (Ei siis niitä ohuita kaunoja, joita ei kukaan näe profiilikuvista)

  • Somemainosten taitto sisältäen myös kuvahakua & kuvankäsittelyä

  • Instagram-tarinoiden konseptointi (esim. mitä Ig-fontteja suosittelen brändillesi)

  • Kohokohtien kansikuvat ja kuvitukset räätälöitynä brändillesi

  • Vektori- ja kollaasikuvitukset ja GIF:t someen (myös Giphyyn ladattavat GIF-tarrat)

  • Aikakauslehtitiimien etäsparraus Instagramin kanssa

    Kaikki työt onnistuvat etänä minne päin Suomea tahansa.

    Lisätietoa, esimerkkitöitä ja suosituksia Studio Behmin Instagramiin suunnatuista visuaalisista palveluista löydät täältä www.studiobehm.fi/instagram-artdirector

Somegraafikko, somepohja, someilme, graafinen suunnittelu sosiaalinen media, Instagram visuaalinen ilme, Instagram ilme, Instagram graafikko, art director Niina Behm, mainostoimisto Studio Behm, brändi-ilme, somevärit, Instagram pohjat.

Voit tilata Studio Behmiltä mm. Instagramin postauksiin soveltuvia fontteja, jotka sopivat brändillesi ja erottuvat myös kännykän pieneltä näytöltä. Kysy lisää!


Etsitkö lehtitaittajaa tai uudistajaa aikakauslehdelle?

lehtitaittaja, lehden taitto, lehtigraafikko, lehtitaitto, visuaalinen ilme, graafinen suunnittelija, art director Niina Behm, mainostoimisto Studio Behm, etätyö, etätaittaja, art director, somekuvien suunnittelu, lehtiuudistus, lehtifreesaus

Kokenut art director apunasi koko lehtiprosessissa: ideoinnissa, kuvahaussa ja -käsittelyssä sekä taitoissa painoon asti.


Miten pyytää tarjous Studio Behmiltä?

Tarjouksen voit kysyä helposti mailitse info@studiobehm.fi tai täyttämällä nopean tarjouspyyntölomakkeen, joka löytyy täältä: www.studiobehm.fi/ota-yhteytta

Art director ja graafinen suunnittelija Niina Behm, Studio Behm.

Kyselen usein lisäkysymyksiä ennen kirjallisen tarjouksen tekoa. Studio Behmiltä saat aina selkeät ja tarkat tarjoukset, josta näet hinnan, mitä työ sisältää, tekijänoikeudet ja aikataulun, jolla työ on mahdollista toteuttaa. Laita viestiä ja kysy tarjouspyyntöä siis matalalla kynnyksellä!


Kurkkaa Studio Behmin työnäytteitä taitoista, kuvituksista ja logoista portfolion puolelta.

Lue asiakaspalautteita tai verkostoidutaan Linkedinin puolella! Laita matalalla kynnyksellä viestiä.


Tilaa yritykselle uudet
BRÄNDIVÄRIT!

Ystävykset logo, brändivärit & tyyliopas kuville! Autan mielelläni laajemmissa visuaalisissa brändiuudistuksissa, mutta saat Studio Behmin kautta tilattua näitä seuraavia yrityksellesi myös yksittäisinä:

Uudet brändivärit

  • Brändivärimäärittelyn kautta saat käyttöösi esim. 2-4 uutta brändiväriä, jotka sopivat nykyisen logon ja visuaalisen ilmeen kanssa yhteen. Voit valita, tarvitsetko väreistä pelkät rgb- ja hex-värit vai tarvitsetko käyttöön myös cmyk-värit painotuotteita varten?

  • Pystyt tilaamaan brändivärimäärittelyn totta kai myös logotilauksen yhteydessä!

Moodboard kuville

  • Tyyliopas kuville eli moodboard valokuvien tai kuvitusten tyylille nostaa kuvien suunnittelun uudelle tasolle. Autan miettimään, millaista sisältöä/tunnelmaa/rajausta kuvissa voisi juuri sinun brändilläsi olla (esim. somessa, uutiskirjeiden kuvissa tai vaikka nettisivujen artikkeleiden kuvituskuvina) ja voit hyödyntää opasta itse esim. somekuvia suunnitellessa tai briefatessa ammattikuvaajaa. Oma taustani on aikakauslehdissä, joissa olen ideoinut, konseptoinut ja briefannut vuosien varrella tuhansia kuvia! Autan mielelläni myös pienyrittäjiä kuvatyylien kanssa.

Logo yritykselle

  • Tilaa yritykselle uusi tekstilogo, bränditunnus tai vaikka yhteislogo, joka sisältää molemmat. Suosituin logopaketti on tekstilogon suunnittelu mustilla ja valkoisilla versioilla, joita voi käyttää hyvin esim. valokuvien ja värillisten taustojen päällä. Kaikki logot piirrän uniikisti vektorilogoina. Pääset tutustumaan Studio Behmin logopaketteihin tarkemmin täällä. Suosittelen kurkkaamaan sieltä myös usein kysytyt kysymykset ennen logotarjouksen kysymistä!

PS. Kaikki Studio Behmin brändiprojektit sisältävät aina myös taustatyön ja ideoinnin. Brändiprojektien jälkeen sinun on helppoa tilata tarvittaessa myös taittoapua, kun brändisi + sen ilme ovat minulle jo tuttuja! Autan monipuolisesti erilaisissa taittotöissä, ainoastaan nettisivujen suunnittelua tai uudistuksia en valitettavasti tee, niissä suosittelen kääntymään juuri nettisivuihin erikoistuneen yrityksen puoleen!

tekstilogo, logon tilaus, logo yritykselle, logosuunnittelija, tekstilogo, bränditunnus, paljon logo maksaa, Studio Behm, mainostoimisto Jyväskylä, graafinen suunnittelija Jyväskylä, graafinen suunnittelija, Tiia-Marin kukkamaa

Haaveissa uusi logo yritykselle? Tilaa uusi logo Studio Behmiltä!

Ps. huomaathan, että Studio Behmin palveluihin ei kuulu nettisivujen uudistukset tai visuaaliset ilmeet. Niissä suosittelen kääntymään juuri verkkosivujen suunnitteluun erikoistuneet digitoimiston puoleen!


Joko seuraat Studio Behmiä Instagramissa?

Kurkkaa Instagramin puolelle täältä.

 
Edellinen
Edellinen

Mikä on Instagramin uusi ilmoita-ominaisuus eli tarinoiden ilmoita niminen tarra? Kurkkaa Studio Behmin vinkit!

Seuraava
Seuraava

Loistaako brändisi uniikki ääni kohderyhmällesi myös Instagramin ilmeessä?